මෙම ප්‍රශ්න දොළොස සැලසුම් කර ඇත්තේ ඔබ මෝටර් රථ අලෙවි නියෝජිත ආයතනයකට ගිය විට නිවැරදි තොරතුරු ලබා ගැනීම සහතික කිරීම සඳහා ය.
සමහර ඒවා නව මෝටර් රථ සඳහාද අනෙක් ඒවා පාවිච්චි කළ මෝටර් රථ සඳහාද අදාළ වන අතර සියල්ලම නවක ගැනුම්කරුවන්ට විශ්වාසනීය බවක් ලබා දිය යුතුය.

1.මෝටර් රථය මගේ අවශ්‍යතාවන්ට ගැලපේද?

නගර මධ්‍යයේ ගමන් කිරීම වැනි නිශ්චිත අරමුණක් සඳහා ඔබ මෝටර් රථයක් මිලට ගන්නේ නම්, ඔබ සලකා බලන ආකෘතිය සුදුසු දැයි විමසන්න.උදාහරනයක් ලෙස, විදුලි මෝටර් රථයක් ඇදගෙන යාම සඳහා සුදුසු නොවේ, නමුත් එය තදබද ගාස්තු මඟහරවා ගැනීමට උපකාරී වේ.

ඔබ බොහෝ කෙටි ගමන් බොහෝ දුරට ධාවනය කරන්නේ නම්, වෙළෙන්දෙකු ඔබව ඩීසල් එන්ජිමකට මෙහෙවිය යුතුය.
බදු ගෙවීමට මෝටර් රථයට කොපමණ මුදලක් වැය වේදැයි විමසන්න, එවිට ඔබට කිසිදු අනපේක්ෂිත බිල්පත් නොලැබේ.

අදාළ වේ: නව සහ පාවිච්චි කළ කාර්.

2. ඔබට මෝටර් රථයේ සැතපුම් ගණන සත්‍යාපනය කළ හැකිද?

මෝටර් රථයක් සැතපුම් කීයක් ධාවනය කර ඇත්දැයි දැන ගැනීම වැදගත්ය.සැතපුම් ගණනක් යනු මෝටර් රථයක් කොපමණ ප්‍රමාණයක් භාවිතා කර ඇත්ද යන්න සහ එහි වටිනාකමට බලපානු ඇත.
අවාසනාවකට මෙන්, මෙය වංක අලෙවිකරුවන්ට නීති විරෝධී ලෙස ඔරලෝසු දැමීමේ ක්‍රියාවලියට මඟ පෑදිය හැකිය (මෝටර් රථයේ සැතපුම් ගණනක් අඩු කිරීම).

පැරණි MOT පරීක්ෂණ ප්‍රතිපල මාර්ගගතව ආපසු හැරී බැලීමෙන් මෝටර් රථයක් කොතරම් හොඳින් භාවිතා කර ඇත්දැයි ඔබට සත්‍යාපනය කළ හැකිය, එමඟින් පරීක්ෂණ අවස්ථාවේ සැතපුම් ගණන මෙන්ම ඕනෑම පරීක්ෂණ අසමත්වීම් හෝ උපදේශන සටහන් සටහන් වේ.

අදාළ වේ: පාවිච්චි කළ කාර්.

3. පෙර අයිතිකරුවන් කී දෙනෙක් සිටීද?

මෝටර් රථයක හිමිකරුවන් වැඩි වන තරමට එහි වටිනාකම අඩුය.
නව මෝටර් රථ මෙන් පෙනුනත් දැනටමත් එක් වාර්තාගත හිමිකරුවෙකු සිටිය හැකිය, විශේෂයෙන් ඒවා කලින් ලියාපදිංචි වී තිබේ නම්.
හිමිකාරීත්ව ඉතිහාසය ගැන විමසීමෙන් ඔබට මෝටර් රථයේ V5C ලියාපදිංචි සහතිකය පෙන්වීමට වෙළෙන්දාගෙන් ඉල්ලා සිටිය යුතුය.ඔහුට හෝ ඇයට මෙම ලේඛනය ඉදිරිපත් කළ නොහැකි නම්, එය ඉතා කනස්සල්ලට පත්වන ලකුණක් ලෙස සලකන්න.

අදාළ වේ: නව / පෙර ලියාපදිංචි සහ භාවිතා ඇති.

4. මට මෝටර් රථය පරීක්ෂා කළ හැකිද?

පාවිච්චි කළ හැකි කාර් මිලදී ගැනීමක් ඔබ නියත වශයෙන්ම පරීක්ෂා කළ යුතුය.නමුත් ඔබ නව මෝටර් රථයක් මිලට ගන්නේ නම්, ඔබේ ඇණවුම ඉදිරිපත් කිරීමට පෙර නිරූපකයෙකු පරීක්ෂා කිරීමට ඔබට අවශ්‍ය වනු ඇත.ඒ නිසා ඔබට උත්සාහ කිරීමට වෙළෙන්දෙකු සතුව මෝටර් රථයක් තිබේදැයි විමසන්න.නව සහ පාවිච්චි කරන ලද මාදිලි සඳහා, බෙදාහරින්නාගේ වෙළඳ රක්ෂණය යටතේ ඔබ ටෙස්ට් ඩ්‍රයිව් වෙත ආවරණය වී ඇත්දැයි පරීක්ෂා කරන්න.

අදාළ වේ: නව සහ පාවිච්චි කළ කාර්.

5. මෝටර් රථයට පූර්ණ සේවා ඉතිහාසයක් තිබේද?

සේවා ඉතිහාසය ඔබට මෝටර් රථයක් කෙබඳු ආකාරයේ ජීවිතයක් ගත කර ඇත්දැයි සොයා බැලීමට සහ සියලු නඩත්තු කටයුතු කාලසටහනකට අනුව සිදු කර ඇති බව සහතික කිරීමට උපකාරී වේ.අර්ධ සේවා ඉතිහාසයකට වඩා මෝටර් රථයට ‘පූර්ණ සේවා ඉතිහාසයක්’ තිබේදැයි වෙළෙන්දෙකුගෙන් විමසන්න.
එය දෙවැන්න නම් (හෝ ඊටත් වඩා කනස්සල්ලට කරුණක් නම්, කිසිවක් නැත), ඔබට අනාගතයේදී මෝටර් රථය නැවත විකිණීමේ අපහසුතාවයක් ඇතිවිය හැකිය.

අදාළ වේ: පාවිච්චි කළ කාර්.

6. මෝටර් රථය කවදා හෝ අනතුරකට ලක්ව තිබේද?

නිර්දෝෂී වෙළෙන්දෙකු ඔහු හෝ ඇය මෙම ප්‍රශ්නයට පිළිතුරු දෙන විට බොරු කීම වැළැක්වීමට කිසිවක් නැත, නමුත් ඔවුන් සත්‍යය දිගු කරන ලකුණු ලබා දිය හැකිය, එනම් ඇස නොගැටීම හෝ අධික පැකිලීම වැනි.ඇත්ත වශයෙන්ම පිළිතුර ඔවුන් නොදන්නා නිසා විය හැකිය, එය අපගේ ඊළඟ ප්‍රශ්නයට අපව ගෙන යයි.

7. මෝටර් රථය වාහන ඉතිහාස පරීක්‍ෂණයක් සමත් වී තිබේද?

කීර්තිමත් වෙළෙඳුන් විසින් විකුණනු ලබන ඕනෑම මෝටර් රථයක් මූලික වාහන ඉතිහාස පරීක්ෂාවකින් තැබිය යුතුය.මෝටර් රථය කවදා හෝ රක්ෂණ කපා හැරීමක් ලෙස සටහන් කර ඇත්ද, ඒ සඳහා මුදල් ගෙවිය යුතුද, නැතහොත් එය සොරකම් කර ඇති බවට වාර්තා වී තිබේද යන්න මෙයින් හඳුනාගත හැකිය.ඔබ මිලදී ගැනීම ගැන සිතන ඕනෑම මෝටර් රථයක ඉතිහාසය පරීක්ෂා කිරීම බැලීමට ඔබ සම්පූර්ණයෙන්ම ඔබේ අයිතිවාසිකම් තුළ සිටී.

අදාළ වේ: පාවිච්චි කළ කාර්

8. MOT කොපමණ කාලයක් තිබේද?

මෝටර් රථයකට අවුරුදු තුනක් වූ පසු, ආරක්ෂාව සහ විමෝචනය අනුව එය මාර්ග සුදුසු බව ඔප්පු කිරීම සඳහා වාර්ෂික MOT පරීක්ෂණයකින් සමත් විය යුතුය.මාස 12 ට අඩු MOT එකක් තිබීම ගැන ඔබ කනස්සල්ලට පත්ව සිටී නම්, විකිණීමේ කොන්දේසියක් ලෙස මෝටර් රථය නැවත පරීක්ෂණයට ලක් කරන ලෙස වෙළෙන්දාගෙන් ඉල්ලා සිටින්න.

අදාළ වේ: පාවිච්චි කළ කාර්

9. වගකීම් කාලය කොපමණ කල් පවතින්නේද සහ එය ආවරණය කරන්නේ කුමක්ද?

න්‍යායට අනුව, වගකීමක් තිබීම යන්නෙන් අදහස් වන්නේ ඔබේ මෝටර් රථය කැඩී ගියහොත් එය අළුත්වැඩියා කරන බවයි.නමුත් සියලු වගකීම් සමාන නොවේ.
හොඳම දේ මෝටර් රථ නිෂ්පාදකයින් විසින්ම නව සහ අනුමත පාවිච්චි කරන ලද මෝටර් රථ මත නිපදවා වසර හතක් දක්වා පවතී.
ඔබ පාවිච්චි කරන ලද මෝටර් රථයක් මෝටර් රථයේ වෙළඳ නාමයට සම්බන්ධ නැති වෙළෙන්දෙකුගෙන් මිලදී ගන්නේ නම් (ටොයොටා බෙදාහරින්නෙකුගෙන් පාවිච්චි කරන ලද ෆෝඩ් මොන්ඩියෝ මිලදී ගැනීම වැනි), වගකීම් සහතිකය කුමක් දැයි විමසන්න.දීර්ග වගකීමක් ලබා ගැනීම සලකා බැලීම ද වටී.

අදාළ වේ: නව සහ පාවිච්චි කළ කාර්.

10. මෝටර් රථය ප්‍රතිස්ථාපනය කළ යුත්තේ කවදාද?

නව මෝටර් රථ මිලදී ගැනීමත් සමඟ, ඔබ සලකා බලන ආකෘතිය අභිබවා යන්නේ කවදාදැයි විමසීම වටී. අලවියක් අහිමි වේ යැයි බියෙන් වෙළෙන්දෙකු මෙම තොරතුරු බෙදා ගැනීමට අකමැති නම්,ඒ වෙනුවට සබැඳි සෙවුමක් කිරීමට උත්සාහ කරන්න, එනම්: ‘නව නිසාන් කෂ්කායි එළියට එන්නේ කවදාද?’

අදාළ වේ: නව කාර්.

11. මෝටර් රථය අවසන් වරට සේවය කළේ කවදාද?

මෝටර් රථයකට සේවා සැපයීම කොපමණ වාරයක් අවශ්‍යද යන්න නිෂ්පාදිතය සහ ආකෘතිය මත රඳා පවතී, නමුත් සාමාන්‍ය මාර්ගෝපදේශකයක් ලෙස, අවම වශයෙන් සෑම මාස 12 කට හෝ සැතපුම් 10,000 කට වරක් තෙල් වෙනස් කිරීම ඔබේ ඉලක්කය විය යුතුය.

තිරිංග සහ අත්හිටුවීම ද සොයා බැලිය යුතු අතර, අවශ්‍ය විටදී කැම්බල්ට් වැනි මිල අධික භාණ්ඩ ප්‍රතිස්ථාපනය කිරීම අවශ්‍ය වේ.
ඔබ මිලදී ගන්නා මෝටර් රථය මෑතකදී පරීක්ෂා කර ඇති බව දැන ගැනීමෙන් අමතර මනසේ සාමයක් ලැබේ.

අදාළ වේ: පාවිච්චි කළ කාර්.

12. මට මගේ කාර්මිකයා ගෙන ඒමට හැකිද?

ඔබට කාර්මිකයෙකු ගෙන ඒමේ කිසිදු අදහසක් නොමැති වුවද,මෝටර් රථය විශේෂ පරීක්‍ෂණයකින් සමත් නොවන්නේ නම් එය සෑම කෙනෙකුගේම කාලය නාස්ති කිරීමක් වනු ඇත.
ඔබ යාන්ත්‍රික මනසක් ඇති අයෙකු නොදන්නා නමුත් මෝටර් රථයක තත්වය ගැන සැලකිලිමත් වන්නේ නම්, ස්වාධීන වාහන පරීක්ෂාවක් සලකා බැලීම වටී.